fredag 27. februar 2009

Laikas siste bedrift


Lystige Laika trives med vind i ørene, fart og spenning. Hun trives også med mat, og er et lite matvrak. Tørrfor er kjedelig. I går fant hun en tyggis i fruens veske, og gjemte seg slafsende i buret. Dette er fymat for hunder, og må derfor nytes i tyvaktig ensomhet.
Vi plukket ut elendigheten, puttet resten av tyggisene i bunnen av veske, satte veske lett utilgjengelig og fortsatte jobben.
En stund etter hørtes et brak i gangen. Der lå veska endevendt på gulvet og i hjørnet satt en meget slukøret hund og tygde for livet.
Det er fascinerende med hunder - de vet hva de ikke får lov til og har et kroppsspråk deretter.
I dag har hun fått sin "straff" , fruen har støvsugd. Det er fali' det!
God helg!

5 kommentarer:

  1. Å, den hunden er bare så SØT, altså! Men det er som du sier: de vet utmerket godt hva som er lov og ikke. Kloke dyr!! :)

    SvarSlett
  2. Haha, jeg lurer på om det er sånn at ALLE dyr er redd for støvsugere, jeg har ikke mindre enn 3 stk, som gjør hva de kan for å komme ut når vi starter denne forhatte maskinen.
    Jeg har faktisk måttet bytte gardiner en gang fordi Ludvig i panikk klatret rett oppover trå gardiner og viklet seg inn i disse hvilket gjorde at han om mulig fikk enda mer panikk!

    SvarSlett
  3. Hei! ja, hun er kjempesøt. Nåleser jeg etterhvert kroppsspråket hennes fortere enn hun er klar over. Støvsugere er skikkelig skummelt - her er det bare miksmaster som kan konkurrere ( og at jeg hever stemmen til operanivå)

    SvarSlett
  4. Hei fruen
    Stakkars gutten din. spurte du han om han ikke hadde kysset kjæresten han hadde før jul.
    Hilsen frulille

    SvarSlett
  5. hei frulille! isåfall har hun kysset ham - tro meg det er en vamp forkledd som dukkelise!

    SvarSlett