lørdag 18. april 2009

Påskeprosjekt, del to






Før påske viste fruen friskt og freidig fram garnfangsten fra København, og nevnte noe om rødt garn som skulle bli jakke. Det ble det! Fruen strikker i bil, og rillestrikk på pinne 5 er fint å bedrive langs norske riksveier. Det ble kveldsstrikking også, så Mini ble ferdig i påskeferien. Oppskriften er fra det danske firmaet Designclub.dk, som har masse flotte modeller som strikkes slik at det blir minimalt med montering til slutt. Det liker vi! Knappene er fra Rowan, og ble anskaffet for elleve år siden. Det ble garn til overs (det er jo lurt å kjøpe litt ekstra), så fruen strikket lue også.
I bilen hjem ble et stykke arbeid i finull 401 påbegynt da man traff en aldri så liten kø. Det skal etterhvert fullføres og toves til no' lekkert.
Og apropos ansiktet inni lua, fruen så omtrent slik ut ut da følgende tekst fra Høvdingen tikket inn: Jadda, Singapore Sling i Long bar på Raffles Hotel er ok.

3 kommentarer:

  1. Kjempefin! Skulle ønske at jeg var like flink som deg.. (sukk!!)

    SvarSlett
  2. Så fin! Jeg gleder meg til jeg kan strikke ferdig min:)

    SvarSlett
  3. HH: Det er ikke så vanskelig! Finn en oppskrift på noe du har virkelig lyst til å lage, og sett igang. Men det er lurt å finne noe som er lett å montere.
    Oktava:Oppskriften var veldig enkel å følge og helt fri for underlige forklaringer. Gled deg!

    SvarSlett