mandag 8. juni 2009

ME-ME-ME-ME

Fruen har fått en utfordring fra hyggelige Husmorvikaren, og er herved klar for å opplyse om sitt liv og levned:
Hva er du opptatt av for tiden?
Vil gjerne være en god mor, og så prøver jeg å dra i land noen litt spennende prosjekt ved siden av rene syjobber.
Hva har du på deg i dag?
Grå linbukse ( irriterende, se egen post), svart cardigan og lilla genser. Blomstrete tresko og giftering.
Hva skal du spise til middag?
Har spist, innbakt blomkål.
Hva vil du gjerne lære deg?
Hmmm, økonomi... Disponering av tid, litt mer avansert kokking. Hekling!
Hva hører du på akkurat nå?
Lystige Laika som bjeffer i søvne.
Hvordan er ditt favorittvær?
Det følger årstidene, men er veldig glad i klare høstdager med sol og vindstille og man kan ha på kule klær uten å fryse og bruke tette strømpebukser uten å se åreforkalket ut.
Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?
I likhet med mange, mange andre - kunne gå bikinisesongen i møte med hevet hode og glatte lår.
Hva synes du om personen som tagget deg?
Hun vil jeg gjerne drikke vin med! Bloggen hennes er full av de gode hverdagene, og jeg kjenner meg godt igjen i mye av det hun beskriver.
Hvis du kunne få et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden - hvor skulle det være?
Italia. Jeg er ganske fleksibel på nærmere kartreferanser, Italia er bra! Ja takk!
Hva vil du gjerne ha akkurat nå?
Akkurat nå - Middelhavet foran meg, Høvdingen ved siden av meg og et glass prosecco lett tilgjengelig. Og en Pucciveske ved de nystelte føttene...
Hva vil du gjerne bli kvitt?
Min kvinnelige evne til å pådra meg dårlig samvittighet og ekstraarbeid. Mer realistisk - noen kilo her og der.
Hvis du kunne dra hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dra?
Italia
Hvilket språk vil du lære?
Italiensk, og latin. Jobber med saken.
Hva ser du etter i en venn?
Humor, felles interesser. Tid til å treffes, evnen til å ta kontakt og unne hverandre fremgang.
Hvem vil du gjerne møte?
Anna Piaggi - italiensk motedame som fremstår som rav, ruskende gal. Den amerikanske forfatteren Anne Tyler, som skriver fantastisk om vanlige mennesker som viser seg å være særdels uvanlige i sin alminnelighet. Og hvis man kan fortsette på øverste, høyglanspolerte hylle - David Letterman.
Hva slags musikk liker du?
Ømt punkt...Er fremdeles svak for dr.Hook, spiller Kizz og Queen i bilen. Ellers hører jeg på det meste, men trekker linja ved jazz og hardingfele.
Hva er favorittplagget i garderoben din?
En femtitallsdrakt fra loppis, mors brudekjole i rød ull, nikkersen fra ungdomstiden og en syrinfarget kjole fra Edel Design i tynn ull som passer til omtrent alt.
Hva er drømmejobben?
Åhhh, skrive og formidle fagkunnskap og -stolthet. Spaltist i blad på si'. Kunne forme jobben rundt hjemmet, reise og oppleve med Høvdingen og de søte små og bruke det i jobbsammenheng. Trenger du en partiløs assistent, Trond Giske?
Har du noen favorittmodeller?
Er vel ikke helt oppdatert her, men hadde sansen for Sophie Dahl da hun hadde former og fasong.
Hvis du hadde 1000 kroner nå, hva ville du brukt dem på?
Sko, sko,sko. Trenger svarte sandaler med passe helhøyde, rund tå og fleksible reimer.
Beskriv stilen din?
Variabel. Kan fremstå som polert bimbo på gode dager, men ettersom mye av arbeidsdagen tilbringes innestengt på loftet blir stilen deretter. Går sjelden i bukse, og tviler på at beinbygningen min er konstruert med tanke på olabukser.
Hva var det siste motebladet du leste?
Amerikanske Vogue ( fra februar), ligger på do.
Den siste cd-en du kjøpte?
Sikkert noe til de søte små. Åhja, Mamma Mia soundtracket. Ifjor...
Hva hørte du på da du ble tagget?
Lystige Laika tyggende i gangen. Herregud, har glemt å sjekke hva det var...
Hva vil du akkurat nå?
Sjekke hva lystige Laika tygde på, sy knapphull, og sende utfordringen videre, til:
MiaiMyra, Ragna og Sulvis.

5 kommentarer:

  1. Jeg er med å drikker vin altså!

    SvarSlett
  2. Ja, så har man svart og alt slikt. På en litt omvendt måte, kan man si. ;) Takk for tagg!

    SvarSlett
  3. Ser man det, lærer stadig noe nytt om deg...
    Var skrå sikker på at du KUNNE hekle jeg altså!

    SvarSlett
  4. Takk for utfordringen, den er nå behørig besvart! En Pucciveske hadde vært noe ja :-)

    SvarSlett
  5. Husmorvikaren: kanskje en ide?
    Sulvis: haha, ja den kom vel i grevens tid den taggen.
    HKH: Dessverre, jeg har en mental sperre på hekling.
    Ragna: Skal inn og sjekke. Pucci er øverst på lista!

    SvarSlett