mandag 6. juli 2009

Klippeskjelven

Fruen klipper brun mannsbunad fra Sunnmøre, og dette er matematikk og logisk tenkning. Ikke overraskende har dette resultert i et par kaffepauser, en tenkepause og en klø-Laika-bak-øret-pause. Nå er alle delene der de skal, forstykkene er klippet speilvendt etter en del snuing og vrenging, og Fruen gruer seg til å sette saksa i stoffet. Ja, hun er rammet av den store klippeskjelven!
Det er så enkelt og greit med ferdige materialpakker. Fruen blir hakket mer anspent når hun må regne og plassere og omplassere på egen hånd. Derfor enda en pause mens stoffet hviler jomfruelig på kjøkkenbordet og ingen feilskjær er begått.


5 kommentarer:

  1. Kjære deg...
    Er sikker på at det går bra, men føler med deg.
    Du må tenke som så:"Dette klarer jeg, for jeg er superflink og dessuten vet jeg hva jeg holder på med for dette er yrket mitt!"

    Sånn er det bare og det er ikke til å kimse av i det hele tatt for dette kommer jo som kjent fra en kongelig!

    SvarSlett
  2. Eh... bare sånn kort inpå med et tips til.
    kanskje det hjelper og "late" som om stoffet ikke er så dyrt - at det rett og slett er et billig bomullslerret som du har kjøpt på stoff og stil?
    De tipsene jeg kommer med hjelper sikkert ingen verdens ting for det er jo ikke et billig bomullslerret men et rådyrt stoff osv. men tanken var iallfall god kjære venn!

    SvarSlett
  3. Hehe, det høres VELDIG kjent ut. Ingenting som er så skummelt som å sette saksa i stoffet. Lite tips: Husk å fjerne duken under først...

    SvarSlett
  4. Jeg ler av de fine kommentarene du får: )

    Jeg tror det er fordi det er noe kjent. Jeg har også ødelagt duken som ligger under: )

    Jeg følger spent med

    SvarSlett
  5. HKH: Takk for tilliten! Og vet du, jeg pleier faktisk å tenke Stoff&Stil, skjelven blr mindre da.
    Ragna: Been there, done that! Har klippet opp et par voksduker.
    Velkommen: Det er hyggelig med slik støtte! Nå er alle delene ute, så nå begynner sammensettinegn.

    SvarSlett