onsdag 22. juli 2009

Pakke og stappe og tenke

På forsommeren er bladene gjerne fylt av tips for den ultimate feriegarderobe. Dette ser alltid lekende lett ut, og resulterer i nette kofferter og weekendbager. Fruen har nå pakket til Norgesferie; fjell og fjord og mulighet for byer. Legg til værforbehold og end opp med atskillig mer enn enn nett og lett koffert. Men likevel, noe blir alltid igjen hjemme. Denne gangen savner man en kamerakabel og fruens smekkfulle sminkepung. Dette innebærer at man traver usminket og blass rundt i vårt fagre land. Men kanskje har Queenie et poeng, da hun ytret følgende som antakelig var ment som trøst: Det gjør ingen ting mamma. Det er ingen som ser på deg likevel.

5 kommentarer:

  1. Holder på med det nå: Å pakke og stappe. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å glemme noe. Det kommer til å være lite byturer.. så det er ikke så farlig om jeg glemmer sminke. :-) For ingen ser jo på meg alikevel.. gud bedre for en ærlighet! Herlig!

    SvarSlett
  2. Hehe, det var da en "hyggelig" trøst! Jeg synes det er en uttalelse som bør tas vare på til tenårene, og så kastes tilbake igjen. =o)

    Pakking er ingen enkel affære. Jeg kjørte en gang i over en time før jeg kom på at "Hey, hele bagen min står igjen i gangen hjemme!"

    SvarSlett
  3. Jeg smiler av Queenie, og kjenner igjen situasjonen..Jeg har ogsà fàtt diverse tròster opp gjennom àrene..og jeg er sikker pà hun mente det av hele sitt hjerte..ikke at ingen sà deg, men at du ikke skulle vàre lei deg for sminken...

    SvarSlett
  4. De er jo så søte når de trøster da:)

    SvarSlett
  5. Alle: ja gud hjelpe meg, det er godt ment, men jeg har jo fått trøst som har hjulpet mer...

    SvarSlett