onsdag 6. januar 2010

En hard nøtt å knekke



Ok, ok. Vi har en Jack Russell terrier. De er kjent for å ha sterk vilje, velutviklede kjevemuskler og sansen for det gode liv. Men å koble den kunnskapen opp mot nøtteskallene man har funnet strødd i og rundt sofaen de siste ukene, det ble i meste laget for Fruen. Nå er imidlertid gåten, og forsåvidt resten av julenøttene knekt, og så sant lystige Laika ikke har et hemmelig lager på ukjent sted kan vi gå resten av januar i møte med en hund med stabil mage og to barn som er delvis renvasket for mistanker om nøtteskallgrising i sofaen...
Muligens hadde Roald Øyen knekt denne nøtta litt raskere!

7 kommentarer:

  1. Apropos ufoer. Jeg har lurt litt på det begrepet. Betyr det for eksempel noe som er uferdig, I så fall har jeg vel 20 ufoer ;).Eller har jeg misforstått. Om jeg har forstått kan jeg tilegne vokubulæret mitt nok et fagord ;). Jeg samler på ord, er jo norsklærer.

    Lykke til med drømmestrømper. Om du har litt mer strømpeerfaring enn dag jeg begynte med mine første, tror jeg ikke det skal være noe problem.

    Og husk - står du fast på et uttrykk - kast deg på Youtube

    SvarSlett
  2. Lystige Laika forårsaker stadig humring herfra da:-) Sjarmerende øyne, med rampete blikk.....

    SvarSlett
  3. Hvis bildet over er ment å være lystige Laika, tror jeg noen har lurt deg i forbindelse med hundekjøpet ditt. (Og det er mye verre enn en hestehandel.)
    Jack Russell, sa du? Hmmmm ...
    Og med den krabaten i sofaen forstår jeg at det blir både nøtteskall og annen jævelskap :)

    SvarSlett
  4. Spiser hun nøtter også?! Underlig til hund dere har. Tror ingen av våre har spist nøtter, men de har spist all slags mat, innmaten i bamser, kjøkkenredskaper i plast, hestmøkk, nylonstrømpebukser, papir av ymse slag m.m.

    SvarSlett
  5. Nina: Takk! Skal sette i gang etter hvert. UFO - UnFinished Object, jeg liker egentlig ikke å blande inn engelske uttrykk men noen ganger slipper de gjennom sensuren.
    Husmorvikaren: Du kan godt få låne henne!
    Gunnhild: Bildet er mer en illustrasjon på hvordan jeg følte meg da jeg avslørte årts julenøtt...
    Hanne: Hittil vet vi at hun ikke spiser: skalldyr, sitron, løk og herresko.

    SvarSlett
  6. Næmmen - enda en ting vi har felles; Vi hadde også Jack Russel Terrier da jeg bodde hjemme. Lever ikke lenger dessverre, men var ganske morsom når hun levde. Til tider i alle fall - ganske humørsyk og rangerte familien etter hvem som var best og knurret på resten. Jaja... Deres hund høres ut som en lur skrue hun også :)

    SvarSlett
  7. Så moro! Laika er også ganske selektiv - Høvdingen er sjefen over alle sjefer. Han smaker best og har det beste fanget. Jeg går an, når han ikke er hjemme.

    SvarSlett