mandag 6. september 2010

Huff da

Noen ganger er det bare å innse at kjeften ligger lenger fremme enn hjernen, og at utsagn blir deretter. Dette kan tidvis skape leie situasjoner og laber steming. Eksempler på hvordan man ikke innleder en samtale er:

1. Oj, hunden din ser ut som en vrengt polvott.
2. Har du sluttet å farge håret? Eh, du ser så blass ut, nei jeg mener, du hadde mer hårfarge før.
3. Attpåklatt på gang?
4. Jeg har aldri tenkt over hvor usymmetrisk du er
5. Hva, er du ikke eldre!
6. Er det mannen din, han er jo såå kjekk!

Og så kan dere kanskje tenke dere hvilken av disse som skapte anspent stemning på systua....

9 kommentarer:

  1. Hihihihi....ikke bra...men jeg hadde sikkert klart og vrengt ut av meg opp til flere av dine eksempe...:/ Det er vel noe i det ordtaket at taustehet er gull ;-)

    SvarSlett
  2. Kommentar nr 3 kunne sikkert noen si til meg. Men kanskje kommentar nr 2? Eller den siste om den kjekke mannen?

    SvarSlett
  3. Ikke alle kommentarer kan oppfattes som komplimenter selv med den mest velvillige tolkning...som f.eks den min bedre halvdel fikk av en sambygding den gang han stadig vekk tok turen fra tigerstaden for å beile: "kom du heilt hit på grunn tå ho...??!?" - den gjorde underverker for selvtilliten...
    Netty

    SvarSlett
  4. Hahaha, nå lo jeg godt!
    Jeg går for alt. 2 eller 4.
    Selv hadde jeg blitt veldig fortvila hvis noen hadde møtt meg med alt. 2,4 eller 5. Når jeg kjenner etter tror jeg igrunn jeg hadde fått ødelagt dagen min av samtlige utsagn!

    SvarSlett
  5. *Fnis*
    Det er jo lett å si slikt som at noen er usymetrisk når man står der og måler. Det er jo ikke ment negativt, mer som faktakonstantering, men blir vel ikke oppfatta slik at den med den "rare" kroppen...

    SvarSlett
  6. hahahaha!! - dette kunne vært meg!...som plumpa ut....
    Jeg HAR en gang sagt...!"næ, så koselig - skal dere ha en til??" niks....

    SvarSlett
  7. oh dear! HAHAH! Fantastisk!

    Nummer fire? FOrtell!

    SvarSlett