onsdag 8. desember 2010

Oioi, eller voi-voi?


En ting er å strikke lue til den fribente. Det gikk sånn noen lunde. Ihvertfall hvis man ser bort fra den utilsiktede likheten med Nora Brocksteds voi-voilue. En helt annen, og noe mer anstrengende, side av saken er å få tatt bilde av hund med lue. Modellen har et og annet å lære om posering og egeninnsats. Men, med jernvilje og innsmigrende lovnad om pølse gikk det. Innendørs vel å merke. De knuskoselige bildene av barn&bikkje i vintersnø kan tydeligvis bli en utfordring, så de tar vi en annen dag...

Huff og huff. Et kjapt søk på YouTube viste at frøken Brockstedt var kledelig lueløs da hun sang VoiVoi, så ideen om at hun var iført en fjong mini-samelue var nok bare et utslag av Fruens fantasi. Laikas lue har forøvrig hull til ørene, noe som også bidrar til å holde stasen på plass ( en stakket stund).

7 kommentarer:

  1. Fantastisk herlig lue! WOW, tror jeg er riktig betegnelse!

    Lo godt av skjelvende lutefisk-kommentar, takk for den.

    SvarSlett
  2. kjempesøt den hunden med lue. til å spise opp! hilsen en dyreelskende frk singel

    SvarSlett
  3. Snasen lue! Kvalifiserer til både oioi og voi-voi! Jeg er veldig glad i sistnevnte sang. Nora Brockstedt er en utmerket sanger!

    SvarSlett
  4. Laika tar seg vanvittig godt ut spør du meg! Hun er altså så skjønn.

    SvarSlett
  5. Haha, søte fine hunden:-) Og lua er kjempetøff. Det ble et fint bilde, og tenker meg seg om et øyeblikk forstår man arbeidet som ligger bak fotograferingen:-)

    PS Takk for kommentaren din i dag - om tid. Jeg vil gjerne si at jeg har tenkt mye på en kommentar du publiserte for litt siden på bloggen min. Du fortalte hvorfor du valgte å bli selvstendig næringsdrivende. Og jeg satte stor pris på ærligheten din. Jeg kjenner meg nemlig godt igjen i resonnementet ditt!

    SvarSlett
  6. Elisabeth: Lutefisken har sklidd inn i hjernen som et barndomsminne av den sorten man kunne levd lykkelig uten!
    Frk Singel: Ja, hun er ganske søt:)
    HH: Ja, hun er det! Og så er det moro å se den sangen på YouTube, hun var så ung! jeg skjønte visst ikke det da...
    HKH: Hun kommer seg!
    Akeleiedamen: Bare vent til utebildene kommer:)
    Mammadamen: Takk. Lua tok ikke så lang tid, det er en av fordelene med liten hund...Det jeg skrev i den kommentaren er noe som er viktig, men som på en måte er lettere å skrive om hos andre. Jeg tror ikke jeg noen gang kommer til å skrive mye om det her. Men kanskje jeg burde...Tid er viktig, tid og god samvittighet ovenfor de nærmeste.

    SvarSlett