lørdag 5. mai 2012

Båndtvangstakk?

Her en dag så matmor et innslag på tv om hunder med bunad. Hmmm, sa hun og kikket bort på meg der jeg lå og veltet meg i solstripa.
Men nei, sa hun, du egner deg ikke for den slags. Du er for vill.

Hæh, tenkte jeg? Jeg er da ikke vill. Jeg er bare fri sjel som synes man skal hilse på alt og alle. Inkluderende er jeg. Men vill? Nehei.

Jeg kunne godt tenke meg en liten bunad jeg, med sløyfer og bånd og stas. Ikke fordi jeg trives så ypperlig iført klær, men fordi jeg benytter meg av enhver tenkelig og utenkelig situasjon til å få litt kos og oppmerksomhet.
Så viste det seg, da matmor skulle raljere litt over dette temaet at enkelte andre i huset synes jeg burde få en liten bunad. Der står saken. Noen er for, andre i mot.
Selv er jeg usikker.
Hva tror dere? Burde jeg få en snerten liten båndtvangstakk?
Kan man bade i bunad? Kan man rulle på rygg i bunad?

På mandag kommer det et ukeblad i salg hvor matmor friskt forteller at jovisst kan man feste i bunad. Så om dere har lyst til å se hvordan hun egentlig ser ut, uten lebestift, stikk og kjøp Familien da vel!
Og når vi likevel er inne på emnet, jeg synes de kunne tatt med et bilde eller fjorten av meg også.

7 kommentarer:

  1. Du Laika. Vet du, jeg syns ikke vi hunder trenger bunad jeg. Vi er flotte som vi er. Og jeg for min del tror det hadde blitt alt for varmt. Du kan se hvordan pelsen min ser ut om du går på mammaen min sin blogg. Det er noen bilder her og der. .:-D Men å rulle seg og bade i bunad, ja DET tror jeg nok helt sikkert at går an.

    Ha en fin hundelørdagskveld,

    Klem fra Senta, med påholden blogg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, du er også fin helt uten bunad!

      Slett
  2. Hilsen fra Kira her:) VI hunder trenegr ikke bunad:) Jeg vil rulle, svømme og gå i alle gjørmehull 17, mai også jeg:)
    Sleik fra Kira
    P.s. Matmor sier hun skal kjøpe Familien på mandag.d.s

    SvarSlett
    Svar
    1. Hils matmor, og jeg er nok enig - bunad innskrenker friheten.

      Slett
  3. mld fra Tommy the Poodle;
    Selvfølgelig kan du ha bunad.. ekstra stas er det å gå ute med en bunadkledd familie på 2-4 føtter.
    Det er såååå staselig å være fin at du kommer ikke til å rulle. selv er jeg superkry når jeg nyklippet på ta en ekstra-runde i Snadvika sentrum, bare så alle kan beundre meg og Arilds klippearbeid.
    Familen står nå på mutterns handleliste, jeg gleder meg til å se deg i glanset utgave....

    SvarSlett
    Svar
    1. Woody er svært lunken til prosjekt båndtvangstakk, så for tiden leder han... Jeg er ikke så flink til å være rolig, men jeg jobber med saken. Og vet du, det fineste bildet, det av meg og Queenie, det kom ikke med. Usj.

      Slett
  4. Har aldri vært fan av å kle på hunden min (papillon) slik bling greier til minihunder står jeg over.. men går man tur i regn kan det Være lurt m litt beskyttelse og varmt til vinteren..så forstå meg rett... men bunad el ikke til hund... tja.. ikke nødvendigvis bunad men hva med et brodert dekken el lign. For dem som har mindre str hund kan det om man selv har pentøy/bunad på seg være greit slippe møkkete hund den dagen..noe en del-bunad av noe slag kunne hjulpet litt med.. for noen bærer hunden på armen el både bakken på bæring... ... bare en tanke :)

    SvarSlett