onsdag 3. april 2013

dagens spørsmål

Man er godt oppdratt...Pene piker oppfører seg ordentlig. De har ikke falden hengende nedenfor, de sitter med knærne samlet og de strekkerseg i det lengste for at så mange som mulig skal være så fornøyde som mulig.
Med dette i bakhodet ble det tidlig innført en karantenetid på det spennende feltet blogging om kunder.
For, skrekk og gru og huttetu om noen skulle kjenne igjen seg selv, sine vektsvingninger, sine skakke skuldre, geskjeftige mødre eller snørrete unger. Det må jo unngås.
Men i dag, etter en telefon av den sorten som er ideelt bloggemateriale ( kan også leses materie ) kjente Fru Storlien at luft måtte ut, ut, ut.
Bikkja gikk straksens i hi, Fruen gikk i kjøleskapet ( nei, nei stengte meg ikke inne, bare et aaaldri så lite raid) og dagens spørsmål er:

1. Hvorfor er noen dialekter så mye mer irriterende enn andre, og vet de med plagsom dialekt at de har en plagsom dialekt?
2. Hvor lenge bør man anstendigvis vente med å blogge? Og hvor mye bør det omskrives?
3. Er det morsommere å lese om merkelige kunder enn om de 95 prosentene som faktisk er de reneste premiekuene?
4. Og sånn på tampen; trofaste lesere vet at velstelte negler ikke er en schläger her på bloggen. Var det ikke superlurt å flytte neglelakken over på mobilen?

Hvis du også synes punkt fire er en flottesen idé, så finnes slike deksler på Etsy, nærmere bestemt her 


 Hvis du skal ha bunaden din om , la oss si seks uker, så er det om seks uker. Ikke seks timer. 
Hvis du vil ha bunaden din tredje april, så si det da vel. FØR 3. april. 


10 kommentarer:

  1. Jeg ble i hvertfall veldig nysgjerrig;)
    Hvor fant du dette mobildekselet? Jeg vil ha!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har lagt ut link nå. Jeg så det på en blogg for noen uker siden og bare kjente at dette MÅ jeg ha.

      Slett
  2. Tror helt sikkert det ville blitt godt lesestoff, men er også sikker på at du i lengden vil være mest fornøyd med å motstå fristelsen. Ja, det kan være kjedelig å være pen pike - men slitesterkt!

    Så til det jeg virkelig lurer på: HVOR har du fått tak i det mobilcoveret?

    Pludrehanneklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg burde lagt ut link med en gang, men nå er den på plass.
      Og ja, det er best å la være å skrive om slikt, eller la det modne en stund. Jeg fikk jo forresten ut nok damp i går ved det jeg skrev, så det stakk nok ikke så veldig dypt.

      Slett
  3. Enig med Hanne. Hold dæ hard. Også når det gjeld flæsjing av den mæst slitsomme dialekta, sjøl om æ e kvalmende trygg på at det itj kan vær trøndersk. Hæhæhæ!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, nei det er selvsagt ikke trøndersk!

      Slett
  4. Hehe, jeg synes det er morsomt å lese om "vrange" kunder jeg da. ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kommer noen sånne snart. På bloggen altså, forhåpentligvis ikke på systua.

      Slett
  5. Jeg vet hva du snakker om. Jeg drev brude- og selskapskjole salong for 15 år siden og det var noen kunder som forlangte det umulige, men 95% var kjempehyggelige og svært fornøyde med resultatet.Pen pike skal man være, men ikke dørmatte. Det er du som kan faget. Jeg hadde en kunde som brydde seg med absolutt alt på kjolen og til slutt spurte jeg henne hvor hun hadde gått for å lære søm og da ble det stille. Hun hadde bare sydd litt på kjøkkenbordet hjemme. Nei, folk skal ha respekt for faget. Vi er tross alt fagfolk.
    Lykke til og klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, ja det er ikke automatisk samsvar mellom engasjement og kunnskap...
      En gang ringte en dame som skulle ha sydd ut bunad, og det var jo ikke måte på hvor lett dettte var og hvor kort tid det ville ta. DEt endte jo med at jeg foreslo hun kunne gjøre det selv:-)

      Slett