torsdag 20. juni 2013

støl som ei fjøl?

Sånn i tilfelle det blir brått stille her inne:
Fru Storlien som for et par uker siden uttalte at et av shoppemålene i Junaiten er freshe treningssko, og gjerne noe fancy treningstøy ( og nei, det var ikke ironi men rene skjære alvor) har prøvd ut en ny type trening. Og selv om man følte seg som en Tyrannsaurus Rex der man engstelig og uskjønt klamret seg fast  i enden av en strikk ( eller slynge?) så tyder saker og ting på at dette var effektivt.
Lettelsens sukk over å ha funnet noe som er morsomt. Litt mer spent på om man i det hele att klarer å løfte armene i morgen...

Og til slutt et spørsmål til mer treningsvante lesere;
Er det mer legalt når tynne muskelbunter svetter som smør i sola enn når godt isolerte bunadtilvirkere blir klamme i panne og nakke? Eller er det bare en av Fruens utallige  ( og relativt ukurante ) teorier om hva andre kan finne på å engasjere seg i?
Og selvsagt; er det ekstra ille å være svetteklam mens man henger som en klumpedumpe i enden av et tau mens alle andre spretter rundt som våryre gaseller?

2 kommentarer:

  1. Gi blaffen i kva alle andre måtte meine.
    Det er lov å sveitte når ein trenar, liten eller stor!
    Damer som har dynka seg i godlukt før trening saman med andre, derimot - tru om dei tenker tanken på at dei kan ødelegge heile treninga for allergikarar?
    Etter fyrste forsøk på TRX-trening, var eg støl i armane i fem dagar, men gøy var det :o) Stå på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har booket ny time neste uke og satser på at jeg har begynt å løsne litt innen den tid:-)
      Og ja, morsomt!
      Nei, jeg engster meg ikke så mye. Men ser at det er mye god inspirasjon for blogging når man prøver seg med regelmessig trening ( og nei, jeg tenker ikke i retning av rosabloggere med bmi på 19,27 ).

      Slett