torsdag 1. januar 2015

Året som gikk

Og vips var 2014 historie. Hvis vi skal fortsette den relativt overfladiske oppsummeringen av året som nå ligger bak oss vil jeg si at det er et ord som oppsummerer sommerferien - drømmesommer




Varme sommerdager på hytta, bading i bekker og vann, fine turer, fine besøk, god tid.
Kanskje med unntak av en dag...




Joda, det er fint på bildet. Men den overveldende flotte selfien av mor og datter på Glittertinds tak forsvant i vær og vind, tåke og nedbør. Men da var det allerede august, og mens noen begynte på skolen igjen og vi plutselig hadde en elev i videregående skole kunne jeg pakke kofferten og dra på broderikurs hos engelske Royal School of Needlework.





Ren luksus, fire dager med fokus på egen læring. Ypperlig oppstart til en passe travel høst, med kurs, kurs og kurs. Det ble mye kurs i høst. Og det er helt greit - jeg liker å jobbe. Men en gang i løpet av september/oktober bestemte jeg at så lenge jeg har de søte små i hus skal jeg ikke ha mer enn et kveldskurs i uka.


Jeg vet jeg kan holde kurs, jeg vet jeg kan formidle både fag og skaperglede. Nå trenger jeg å roe ned litt og nyte den luksusen det faktisk er å kunne kjøre unger til og fra trening, kunne hente etter spilling og kanskje kjøre han på videregående de dagene han begynner litt senere.

Dette og mye mer tenkte jeg på i september og oktober. I november engasjerte jeg meg for en gangs skyld i noe politisk som ikke er relatert til fagopplæring. I forslag til statsbudsjett dukket det opp et forslag om å kutte kraftig i støtten til studieforbundene. Det synes jeg var en elendig idé, og luftet min frustrasjon. Innlegget endte med å bli et av mine meste leste og delte, og har vært med på å gjøre meg oppmerksom på at det er behov for bunadbloggere også.




Jeg bakte kjeks og syntes livet var vel verdt å leve.

Og så ble det desember. Jeg reiste på et par julemesser og ble dypt frustrert over hva noen synes en håndstrikket klut er verdt, jeg bakte med Queenie og alle gledet seg til jul.

Vet dere - årene går sååå fort! Nå gjenstår bare å takke for følget, takke for alle fine kommentarer, takke for alle som deler innleggene mine, takke for morsomme spørsmål og konstruktive innspill.

Og godt nytt år!

2 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg også.
    Takk for året som gikk - og takk for alle blogg-gledene du deler med oss.
    Berit

    SvarSlett
  2. Yes Your Right..!!! BUT Don't Forget to Wish you dear one's on their Birthday, For Best and Unique Happy Birthday Wishes, Quotes, Messages, Ideas, Cards and Songs, Visit the following site. These sites are the best during my two years online experience, don't forget to say thanks.

    Happy Birthday

    Birthday Wishes

    Birthday Quotes

    Happy Birthday messages

    Happy Birthday Images

    Happy Birthday Cake

    Birthday Ideas

    Happy Birthday Gifts

    Happy Birthday Cards

    Birthday Funny

    SvarSlett