søndag 4. januar 2015

nyttårsforsett 2015

Jeg har faktisk et nyttårsforsett i år _
jeg skal lakke negler minst en gang i uka.



Hva, tenker du kanskje, det var da et latterlig forslag. Neglelakk, en gang pr uke, det er jo bare teit.

Og ja, det er det kanskje. Men planen er som følger:
Jeg skal altså sette av ti minutter i løpet av hver uke til å fjerne gammel neglelakk og legge ny. Da kan jeg samtidig file negler og stelle neglebånd siden alle vet at neglelakk er hyggeligst i pene omgivelser.
Og når jeg først sitter der da, med vattdotter mellom fingrene kan jeg like godt ta en ansiktsmaske...Eller smøre hendene med håndkrem. Og når jeg først smører hendene kan jeg jo ta med armene, eller kanskje føttene og leggene. Eller hva med hælene som er litt vintertørre..
Kanskje setter jeg av to ekstra minutter til noen sit-ups, eller rydder litt i klesskapet mens ansiktsmaska stivner ( for den skal gjerne sitte på i femten minutter), eller fjerner noen forvokste hår under øyebrynet.
Og vips, når vi er et stykke uti april har jeg kanskje blitt såpass vant til dette at jeg øker til to ganger i uka. Og da dere, da kan man jo bli rent velstelt på heltid.

Jeg er ikke flink til å sette av tid til jåling. Jeg er ikke flink til å bruke øredobber og pene smykker i det daglige. Jeg er generelt ikke spesielt flink til å sette av tid til meg selv.
Og siden jeg vet dette og også vet hvor hektisk det stort sett er i hverdagen er planen som følger :

neglelakking en gang i uka.

Og så ser vi hvordan det går.




10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Her legges lista i pedagogisk gjennomførbar høyde:-)

      Slett
  2. Høres bra ut :-) Jeg bruker alltid neglelakk, men er ikke så flink til ytterligere stell, hverken neglebåndskrem eller ansiktsmaske... men må flikke på neglelakken mer enn en gang i uken, det blir fort hvite tupper.

    SvarSlett
    Svar
    1. Her holder aldri neglelakken mer enn to dager, da er det hvite tupper og nålemerker overalt. Så jeg prøver meg fram.

      Slett
  3. Dette nyttårsforsettet er jeg veldig FOR. ;-) (Kanskje ikke så rart siden jeg er nærmest besatt av neglelakk...)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Jeg liker at det er gjennomførbart ( for mye opplegg stresser meg umåtelig). Og hvis dette går bra kan jeg kanskje kjøpe et par-tre nye lakker...Det står ganske mange flasker på bade, så et delmål er jo å om mulig bruke opp noen favoritter.

      Slett
  4. Det beste nyttårsforsettet jeg har hørt om!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Hittil har jeg i det minste klart å ta av gammel neglelakk, så får jeg legge ny i morgen eller i overimorgen.

      Slett
  5. Mine nyttårsforsett: Kildesortere mer og få B på bacheloroppgaven.

    SvarSlett