søndag 1. februar 2015

Stigende måne, dalende stjerne del 2


Husker dere dette innlegget? Vel, her er oppfølgeren, hvor jeg går gjennom deler av påstandene og ser om de holder mål. Spådom i kursiv, mine kommentarer i vanlig skrift:

Etter en avslappende ferie ser det ut til at sjef og kunder forventer bånn gass fra det øyeblikket du er tilbake på jobb. 
Fullmånen 4.januar ( + - fire dager ) vil føre til deadline for fullførelsen av et større prosjekt. Alt virker litt ekstra vanskelig rundt dette prosjektet og det vil ta all din styrke og konsentrasjon å få dette prosjektet til å gå på skinner. Uranus, din styrende planet, vil yppe seg så hold utkikk etter slurv og unøyaktigheter. Pluto er også i en eller annen vinkel, noe som tyder på en politisk situasjon på kontoret hvor en konkurrent ( som holder sin identitet skjult) håper du ikke klarer å lose prosjektet i havn. Vel, det kan du og det gjør du!

Ok. jeg er en evig optimist så når jeg får slike spådommer servert ser jeg for meg jobber med litt størrelse. En fast spalte i et blad, en bokkontrakt, noe gjevt liksom...Ikke bare fire forespørsler på rappen om omsøm av bunad...Og den der anonyme konkurrenten har jeg ikke sett noe til og jeg tviler på at det er plass til en ekstra på systua.
Hold deg så frisk og sterk som mulig ettersom fullmånen 4.januar vil slite deg ut. Du vil helt klart trenge ekstra hvile og med så mye følelsesmessig uro rundt deg er det lett å se at du vil være trøtt helt inn til beinmargen når helgen kommer.

Selvsagt var jeg trøtt, det var første arbeidsuke etter en særdeles bedagelig juleferie. Du trenger ikke være et middels medium for å spå dette.

Resten av måneden er silkeglatt. I en periode vil du ha både vakre-meg Venus og energiske Mars på din side. Dermed vil du ha sjarm og magnetisme kombinert med den helt rette mengden av -kan-fikse-holdning som sjarmerer alle på din vei. Og som om ikke det er nok, din årlige bursdagsnymåne, 20.januar, lar deg ta flere skritt nærmere et mål som er nær ditt hjerte.
Denne nymånen  er simpelthen guddommelig, som et gavesertifikat som lar deg bruke energien akkurat slik du selv vil..Hva vil du skal skje rundt neste sving, kjære vannmann? Hvis telefonen skulle ringe...hvem skulle det vært og hva skulle denne personen si til deg?

Ehhh, med all respekt å melde så fikk jeg to telefoner den 20.januar. En fra en kunde som ville ha sydd inn en bunad og en fra en som skal gå på kurs i vår. Uka etter derimot fikk jeg en fullstendig overraskende og veldig hyggelig telefon med forespørsel om et styreverv. Det har jeg hverken drømt om eller sett for meg kom til å skje så jeg ble smigret. Og så takket jeg nei.

Med all denne astrologiske støtte kan rett og slett ikke utsiktene være lysere. Ja, vær spesielt våken 13.januar når Venus og Uranus spiller på lag og skaper en enestående romantisk dag. Når det kommer til kjærlighet er det få som er istand til å motstå deg. Og om du må reise på denne dagen og om det skulle hende at du er på ferie - 23.januar glitrer!
To andre dager skal nevnes, 14. og 27.januar. Da vil Mercury, planeten for tanker og kommunikasjon samarbeide strålende med Uranus og gjøre deg både veltalende og overbevisende. Bruk disse dagene til et intervju eller en presentasjon - du vil finne alle de riktig ordene og imponere alle rundt deg. 

Nei gitt, kan ikke si at jeg i etterpåklokskapens navn forbinder noe som helst med disse datoene.

Mercury vi være på retur fra 21.januar til 11.februar, noe som innebærer at du vil måtte forholde deg til forsinkelser, endringer i planer og motstridende beskjeder men dette ser det ut til at du på sikt vil dra nytte av. Ikke kjemp mot dette, men la deg føre med strømmen. 
Alt i alt, januar vil være en spesiell måned for deg - proppfull av muligheter og med all mulig grunn for å forvente bare lykkelige dager.

Så ja, hva skal jeg si om januar for vannmenn, ifølge AstrologyZone.com?
Det er ingen direkte feil, men det stemmer ikke helt heller. Kanskje er det forvirrende med alle datoene? OG så liker jeg egentlig ikke den litt vel personlige stemningen, for hvis dette skal være så himla spesielt og passe akkurat meg så kan det vel ikke være like flottesen for en av tolv her i verden?  Kort oppsummert - vil jeg fortsette å lese dette horskopet hver måned? Svaret er nei, det ser jeg ingen vits i. Her er det altfor mye optimisme, altfor mange datoer å forholde seg til.

Jaja. Det var januar. NÅ går vi over til februar. Nå velger jeg et kortere horoskop og håper det er litt mer rett på sak.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar