søndag 3. mai 2015

tiden og veien


Jeg er så aldeles overveldende i rute til 17.mai at jeg begynner å undres på om det er noe jeg har glemt...

Ikke slik at jeg har tenkt å påta meg mer jobb, mer sånn at Queenies bunad kan forventes å være ferdig 15. istedenfor 16.mai. 

Den siste barnebunaden, det er også en milepæl. 
Jeg har ikke vært av de som har sydd ut og ned og ned og ut den bunaden hun fikk da hun var to år. Kanskje burde jeg det, jeg forfekter jo stadig viktigheten av å kunne tilpasse bunad til bruker og tenke langsiktig.
Men det er jo så morsomt å bytte... Så får jeg heller unnskylde meg med at stasen har vært på vandring når hun har vokst i fra. Jeg har ikke solgt noen av bunadene ungene har hatt, de er minner og kan brukes av neste generasjon. Men enn så lenge kan de brukes av andre, de trenger ikke henge i et skap. Og den der neste generasjonen, den ligger noen tiår fram i tid altså. 


1 kommentar:

  1. Jeg tenkte det samme da jeg lå 15 min foran skjema under forberedelsene til konfirmasjonslunsj for 29 idag, men plutselig så jeg potetene på benken. Da gikk det 20 min.

    Krysser fingrene for at det ikke hopper en usydd bunad fra skapet hos deg.

    SvarSlett