torsdag 25. juni 2015

Kreativ sommeruke, dag fire

Oh happy day!

I dag har jeg vært lærer, noe som var en kjærkommen avveksling fra å være daglig leder ( husmor). Min jobb på disse ukene har vanligvis vært å være den som holder orden, plastrer, trøster, ringer foreldre, assisterer ved behov og generelt er overalt. Men ikke i dag. I dag har jeg brodert med deltakerne og hatt tid til å sitte ned, snakke, tre nåler, feste tråder og ikke bekymre meg for hverken spisetider eller antall fruktbiter til hver.

 

 

Vi brukte det garnet vi farget på tirsdag, og sydde leggsøm. Jeg elsker leggsøm, det er lett å få til, det går ganske fort og du kan lage både svinger og rette linjer.

 

 

Dagens andre aktivitet var batikk. Rulling, bretting og knytting. Og fine farger i sola.

 Det fine med å ha to aktiviteter hver dag er at mest sannsynlig vil alle like minst en av to...helst bør alle like begge aktivitetene hver dag, men det skjer stort sett aldri. Litt klaging får vi tåle, litt kjedsomhet får deltakerne tåle.

Statusoppdatering forøvrig:
Antall gruppebytter: 0 ( men organisert lufting i små grupper for å unngå konstant støy)
Antall plaster: 0 ( ! )
Andre skader: en finger i munnviken, en vondt i hodet grunnet mye løping&hopping og lite vann ( samme som dag to)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar