fredag 18. mars 2016

My heart belongs to daddy

 

Nå har jeg bodd her i over åtte år, og selv om det absolutt ikke er noe galt med hverken matmor eller de  to storesøsknene mine så er det tross alt matfar som er sjefen over alle sjefer ( og schæfere). Høvdingen rett og slett.Nå har han vært bortreist i et par uker, og hvis dere tror at vi hunder ikke har følelser så tar dere grundig feil og trenger et lynkurs i hundehvisking.

Det begynner med at han drar. Jeg vet det er noe på gang, for alle er i litt dårlig humør kvelden før og den elendige kofferten hans dukker opp fra skapet. Og dere, om han hadde pakket en ordentlig koffert så skulle jeg sneket meg med, men jeg klarer ikke å skvise meg ned i en sånn liten håndbagasjesak.
De første dagene er jeg hoppende optimist, for man kan jo aldri vite hvor lang turen er. Jeg løper til døra hver gang noen tar i dørhåndtaket og står smilende i fremste rekke. Dessuten sjekker jeg både kjeller og loft, og snuser i senger og andre steder hvor han kanskje er. Jeg blir sprettende glad når jeg ser fra sofaryggen at bilen hans står utenfor, men så kommer jeg på at den stod akkurat der for ti minutter siden også, og to timer, og i går.

Etter fem-seks dager går lufta litt ut av meg. Jeg går fremdels for å åpne døra, men det haster ikke så veldig. Litt lenger ut i uka gir jeg helt opp. Jeg holder meg trofast på sofaryggen og speider bortover gata, men jeg blir ikke lenger forvirret av at bilen hans står utenfor. Den har tross alt stått urørt i flere uker. Døråpning er ikke morsomt i det hele tatt. Samme hvor hyggelige folk er så er det ikke matfar. Noen ganger blir jeg faktisk så skuffet at jeg går og legger meg igjen med en gang døra er åpen.
Jeg klenger meg inntil matmor og de andre to, men jeg savner pappa!

Nå snakkes det om at han kommer hjem på mandag, men jeg vet jo ikke hva mandag er. Og snart for meg er NÅ for alle andre, så jeg vet ikke helt. Jeg tror jeg går og legger meg jeg.

xoxo Laika

PS.
Forrige uke, da matmor også var bortreist kom det en supertante og bodde her. Hun var såååå grei og gikk masse tur med meg og jeg håper hun kommer tilbake veldig snart!



2 kommentarer: