onsdag 28. februar 2018

Dagens jobb


Når jeg ser gjennom billedarkivene mine er det tydelig at jeg helst tar bilder av broderier, ihvertfall i jobbsammenheng. Men jeg gjør jo ganske mye annet også...som å ta mål, ha innprøvinger, sy om og sy nytt. Men ta bilder av det? Nei, det blir det visst ikke så mye av.
Men i dag gjør jeg det. Vel, jeg orker ikke dokumentere at jeg falder et forkle eller syr et prøveklart liv, men jeg kan ihvertfall vise at jeg knytter knuter på sjalet til en Nordlandsbunad.
Jeg tar alltid hjørnene først og så jobber jeg meg stille og rolig rundt. Og så begynner jeg på runde to, tar hjørnene først og jobber meg stille og rolig rundt enda en gang.
Ideell ventejobb. Det er omtrent 800 knuter totalt, så det tar sine timer. Samtidig er det ikke av de mest utfordrende arbeidsoppgavene, så det går fint å gjøre dette mens du egentlig gjør noe annet ( koker poteter, hører den oppvoksende slekt i lekser, sitter på buss eller tog, venter på legetime eller når enn det måtte passe). Du et, de situasjonene hvor det er altfor lett å dra telefonen opp av veska eller lomma. Da er det så mye hyggeligere  og ikke minst kontaktskapende å trekke frem et lite håndarbeid. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar