lørdag 3. mars 2018

Og de fleste er snille



Og så har vi alle de andre. De som ringer to år i forveien og bestiller tid, de som hyggelig minner meg på at jeg kanskje har glemt å svare på en sms, de som kommer til avtalt tid og har med sølv når de skal, bunadsko når de skal og som stiller hyggelige og oppfølgende spørsmål.
Kort sagt, de omtrent 95 prosentene av kundene som vi nesten aldri snakker om. For de aller, aller fleste er både omtenksomme og velmenende, de oppfører seg pent og er alltid velkommen tilbake ( innenfor åpningstidene).
Det er bare det at vi, eller ihvertfall jeg, har så lett for å glemme disse kundene.
Derfor går dagens blomst til dere. Tusen takk. Det er dere som holder liv i systua.
Men dessverre er det slik at de andre, de jeg blogget om i går, de holder mer liv i bloggen.
Hmm, muligens er dette en karakterbrist hos meg? Dette at det er så utrolig mye morsommere å raljere over bøller og bøfler enn å snakke pent og takknemlig om de snille?


PS.
Det er fremdeles fullt i avtaleboka, selv for ekstremt snille piker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar