tirsdag 14. juli 2009

Tørrsjampoo, ja takk!

Man vet at ferien nærmer seg slutten når behovet for tørrshampoo øker fra time til time.
Tre sikre tegn på at hårvask er påkrevd er følgende.
1. Hestehalen beholder fasongen selv om man tar ut strikken.
2. Man våkner av at noe på puta lukter harskt. Etter å ha endevendt senga på jakt etter elendigheten skjønner man at det er ens eget hår som forårsaker lukt.
3. Man får besøk av hyttenabo, som blir aldeles ekstatisk over undertegnedes vikinggen som tilsier at man har badet selv om det er vind og småregn. Man kan da enten nikke samtykkende, eller skjemme seg ut ved å forklare at stripete lugg skyldes manglende hårvask.
Tips om tørrshampoo mottas med takk!

6 kommentarer:

  1. Hehehe, kjære Fru Storlien - jeg labber rundt i eksil i sommersol, gnir huden inn med feit solkrem så det er bortkasta med dusj om morgenen ..og kjenner noe til beskrivelsen av hår som holder fasongen uten hjelpemidler .. :)
    - er så utrolig deilig å få tatt en skrubb da, særlig før sengen inntaes, der sengetøyet er nyvaska og hentet fra snor ug dufter av friskluft!
    Jeg er hverdagsluksus-junkie! :)
    Kan gi flere tips, men i første omgang; www.lookfantastic.com
    Oooh, så mye deilig lekkert! Masse salong-shampoo til en rimeligere penge - herrlig! :) også tørrshapoos - håper du nyter sommeren! Sommerklem fra meg ..

    SvarSlett
  2. Jeg bruker denne: http://www.sexyhair.com/volumizing_dry_shampoo.htm

    Funker både som "volumspray" og som redningsprodukt :-) Kjøpt på Adam & Eva på Arkaden i Oslo.

    SvarSlett
  3. Min erfaring er at tørrshampo bare virker en liten stund, men for all del, noen timer med renere hår uten smør-look er selvsagt verdt en del, det ;-) Jeg bruker en gul spray som selges i Cubus sine parfymeri (Kisby, Kenby, noe slikt)

    SvarSlett
  4. Jeg må jo selvsagt anbefale tørrshampoen i Expert-serien som selges i Boots-apotek, event bootsapotek.no.

    Ellers har man jo alltids potetmel. Lett tilgjengelig, og rasende billig.

    Jeg har ikke prøvd noen av delene. Krøllehår blir ikke bare fett, det tover seg i tillegg. Så vann er påkrevet.

    SvarSlett
  5. Nå pleier ikke jeg å ha et problem med å få fett hår, men etter ett døgn står håret av seg selv som en slags TOV som lever sitt eget liv.
    Drawbacket med å krøller rett og slett.
    Når det gjelder det med å se ut mens man er på hyttetur langt fra dusj og annet santitær utystyr - vel så har jeg altså bare gitt opp!

    SvarSlett
  6. Takk for alle gode tips! jeg får begynne i den ene enden og jobbe meg gjennom de forskjellige typene. Det mest kritiske punktet er når man kjører hjem, og må innom butikken for å handle. da møter ihvertfall jeg uten unntak en eller annen ekstremt velpleid bekjent mens jeg står med stripelugg og ferieblank panne. UGH!

    SvarSlett