søndag 2. august 2009

Er dette moro?

Definisjonen av store opplevelser er variabel. Queenie og Fruen er enige om at å kjøre Trollstigen opp og ned er risikosport, og således unødvendig, mens enkelte andre i familien synes dette er skikkelig stas. Da vi kom oppover dalen hørtes bare et lite, jamrende kvink fra frøkna, mens Woody var hakket mer begeistret. Fruen strikket frenetisk hele veien opp, og meldte seg helt frivillig til å sitte i bilen med småkvalm Queenie mens familiens menn begav seg ut på et ørnerede av en utsiktsplass.
Før man startet ferden nedover igjen ble det lovt dyrt og hellig å varsle når man ankom bunnen, slik at Queenie kunne holde øynene forsvarlig lukket hele veien.
Det eneste forbehold hun tok, med sin syvårige realisme, var at hun muligens gløttet på øynene hvis hun skjønte at vi hadde falt av veien.
Det ble strikket intenst nedover også...

5 kommentarer:

  1. Nei..nei...det er IKKE moro....
    det er jàvlig...

    les om min opplevelse fra Amalfikysten...
    "Marco-snart psykolog" fra mai..pà
    www.cmannala.blogspot.com

    Jeg har aldri kjòrt trollstigen..,men jeg har kjòrt Vòringsfossen...ned...yttersida av veien....Da kjòrte jeg i 10km., mens jeg gràt...En lang kò av biler var bak og blàste...
    Jeg ba til Gud..og tenkte..faen ta dere...Drep meg nàr vi er nede...

    klem fra cristina..

    SvarSlett
  2. Det meste går hvis jeg får være passasjer. Men å kjøre selv? Aldri!

    SvarSlett
  3. Nei, nei og atter NEI!
    Dette er langt fra morsomt...
    Jeg har sånn høydeskrekk at det ville forekomme meg helt og fulstendig umulig og enda mer unaturlig og skulle holde på med slike halsbrekkende stunt!
    Jeg er forøvrig veldig glad for at du kom vel ned igjen også og dersom jeg skulle ha blitt utsatt for noe liknende - ville jeg gjort som Queenie og holdt øynene lukket gjennom hele nedfarten. Jeg vet ikke om jeg hadde dristet meg til å åpne dem om jeg trodde vi hadde havnet på utsiden av veien heller!!!

    SvarSlett
  4. Cristina: Auau, den er ille! Vi var ved Amalfikysten ifjor - jeg insisterte på å ta buss. Tanken på leiebil gav meg akutt vondt i magen.
    Synline: Kjøre selv er helt utelukket!
    HKH: Hadde ikke ungene vært med hadde jeg lagt meg på bilgulvet og grått...

    SvarSlett
  5. Nei. Dette og Dalsnibba er skrekkfilm med meg selv i hovedrollen som hvinende og fortapt offer.
    Jeg bare MÅ dele en flaske vin etter slike opplevelser. Behøver ingen å dele med, for jeg trenger alt selv.

    SvarSlett