søndag 6. september 2009

Livet liksom

Eller, dårlige erfaringer med multi-tasking...
Dagens tips er som følger - hvis du bærer hundens fulle vannskål i den ene hånden, kaffekoppen i den andre og kjenner at du virkelig, virkelig må nyse, pass da på følgende: Vend deg bort fra overfylt knaggrekke i gangen, prøv å unngå den trippende hunden, og ikke minst - prioriter å holde kaffekoppen stødig da den har det varmeste innholdet.
Hvis du derimot gjør som Fruen og satser på at nyset går over av seg selv, kan du være garantert at en avisselgende ungdom ringer på når du og gangen er dekket av kaffe, den trippende bikkja er dryppende våt og tripper verre enn noensinne og søndagsfreden er forduftet på ubestemt tid ( og du vet at mens ungdommen gikk opp trammen, løftet hånden for å ringe på og mens han ringte på, hørte han husets ene beboer synge ikke-søndagslige-hymner i falsett rett innenfor døra, akkompagnert av klagende, lett druknet bikkje og du lurer på om trangen til å prøve å selge en avis, noe han ikke klarte, er større enn angsten for å komme inn i et potensielt galehus)

5 kommentarer:

  1. Tipset er herved notert:-) Nå bærer jeg ikke skåler med vann til hunden, men veeeldig mye annet rart. Erfaringsmessig kan prioriteringene bli vanskelig når det for eksempel står mellom å redde en kanne saft eller et syltetøyglass....

    SvarSlett
  2. Jeg noterer det bak øret, her var ingen våkne engang da avis selgeren kom på døra - jeg tror selgeren har gitt opp!

    SvarSlett
  3. Du er blant dei som får meg til å skratte - høgt og uhemma - av kvardagsskildringane dine. Bra! Jag diggar dej osv, men det har eg vel sagt før. :D

    SvarSlett
  4. Hehe, jeg er ikke noe blomstermenneske så det var ingen krise med den planten der. Litt værre var det jo med all jorden utover gulvet men...

    SvarSlett
  5. Husmorvikaren: Au, ja den kan også være vanskelig.
    HKH: avisselgere har dårlige tider etterat vi oppdaget vg.no
    Alt godt: Så hyggelig! Hadde jeg ikke vært så sjenert skulle jeg prøvd meg som stand up-komiker!
    Mammarie: Enig i tankegangen der!

    SvarSlett