onsdag 30. desember 2009

Gode dager

For noen år siden utbasunerte Fruen friskt at bok skulle det bli, før fylte førti. Etter hvert har ambisjonsnivået blitt jekket ned, men det ser jo i det minste ut til at boka kommer det året man fyller førti. Vi er enige om at det får holde...
Nå i romjula har Høvdingen hatt fri, mens Fruen har sittet på systua, ivrig knatrende på manuset som skal være ferdig til tekstvask om noen små uker. Hittil har man bare et problem, det er så mye som vil ut. Så Fruen skriver for livet,mens hun undrer på om man kan komme med nye bokforslag før den første er ferdig?
Ren og skjær luksus er det, å sitte med en pc og hygge seg med å snirkle ut pedagogiske setninger som skal gi inspirasjon til syglede, frembringe barndomsminner og bidra til økt miljøbevissthet. Og når man i tillegg kan tasse ned i stua til varm kaffe, Høvdinghygge foran storovnen og høytlesing for de søte små, da er lykken fullkommen.
Slike dager takker vi ja til!

4 kommentarer:

  1. Det er ved fylte førti livet virkelig blir flott, har en dame fortalt meg.

    Jeg har dermed også mye å glede meg til etter sommeren ;)

    Men syglede, det tror jeg ikke jeg får oppleve. Ikke med den slemme, skumle symaskina jeg har i kjelleren i hvertfall.

    Kos deg med bok, barn og Høvding!

    SvarSlett
  2. Høres deilig ut :-) Jeg tar gjerne flere bøker fra deg!

    Håper du har en fin nyttårsaften og får et godt nyttår!

    SvarSlett
  3. Godt Nyttår Fru S!
    Og lykke til med de inspirerende og pedagogisk riktige setningene dine.
    Bok blir det vel uannsett og jeg gleder meg til å lese den, selv om jeg ikke er så syete av meg!

    SvarSlett
  4. Synline: jeg tror førti blir helt toppers! bare vent, snart kommer det en sybok som bringer glede tilalle, med eller uten symaskin.
    Ragna: Bra! jeg har to prosjekter,men må for syns skyld få ut den jeg har mast om i flere år først.
    HKH: Du kommer til å bli så syete at du ville ikke tro det. nå har du jo begynt å hekleog strikke, så her er det utviklingsmuligheter!

    SvarSlett