søndag 3. januar 2010

Kjærestestrikk



I følge god overtro er det en rimelig investering i egen fremtid å strikke inn et hår i genseren man strikker til sin hjertes utkårede. For å være på den sikre siden legger Fruen derfor inn hår i både bol og ermer når hun strikker til Høvdingen.Nå er det midlertidig stans i produksjon av gensere; skapet er fullt.Så da han før jul ymtet på at skjerf kunne være kjekt å få, var Fruen kjapp ned i garnlageret og i dag lufter Høvdingen sitt nye grønne skjerf, strikket av Rowan magpie tweed som er eldre enn Woody. Best av alt - det er nok igjen til en lue!
Og forresten; frynser er uegnet her i huset da Laika spiser dem fortere enn Fruen knytter dem. Men, når man strikker rutestrikk kan man alltids øke og felle i rutemønsteret og få fine avslutninger likevel!

2 kommentarer:

  1. Å, jeg elsker sånne detaljer fra folketrua vår. Mener å huske at jeg har hørt det før, og jeg er ganske så sikker på at det virker! Ellers er jeg ny leser av bloggen din, og det passer vel bra når du når har ett-års jubileum. Gratulerer og godt nytt år! Hilsen Eirin

    SvarSlett
  2. Velkommen hit! jeg synes overtro og folketro er veldig moro -jeg har et oppkomme av den slags fra barndom og ungdom. Kanskje på tide å børste støvet av det igjen?

    SvarSlett