torsdag 6. januar 2011

Nå er det nok


I Barndommens dal var det slettes ikke uvanlig at jula stod til tyvendedagen. Om vi skulle vurdert det måtte vi investert i en medgjørlig furu som holdt godt på verdighet og barnåler. Ettersom vi ikke gjorde det i år heller, og alle rundt oss for lengst har rensket huset for røde detaljer, skal julepynten pakkes ned i løpet av kvelden. Så gjenstår det bare å se om det også i år holder med en eske? 

I tillegg til det dryssende treet er det også andre element i interiøret som tilsier at nok er nok. Blant annet har noen dekorert juletrelysestaken med en lysslynge bestående av små bamser i gilde farger. Pent er det ikke, men hvem skal man skylde på? Den som har hengt opp stasen eller den som har kjøpt den...

3 kommentarer:

  1. Ja, nå får det være nok. Duker og småstæsj har jeg tatt vekk allerede, men treet har fått stå der og drysse, kveldene har vært fulle av sensurering til langt på natt... (slik er det når en først tar seg juleferie når det er jul...). Men jeg krysser fingrene for at jeg får en kjekk mann her i huset til å ta det meste av jobben i kveld. Godt å få det vekk. Jeg har funnet ut at jeg nyter julepynt mye bedre i desember enn i januar - og starter derfor småpynting tidligere nå enn jeg gjorde før.

    SvarSlett
  2. Jula forsvant fra Mariesvei i går. Da var det kun en mager brun stamme som ble båret ut. Resten lå igjen på teppet, og alle andre steder.
    Godt nytt år.

    SvarSlett
  3. Underveis: Her ble den kjekke mannen forsinket, så julepynten står til i morgen ( jeg skulle nok klart det selv, men det var plutselig et og annet annet som ble min oppgave)
    Gunnhild: Haha. Særlig de barnålene som havner alle andre steder er en evig kilde til frustrasjon. jeg lurer på hvor de er mellom 1. januar og medio mars når de gjerne dukker opp igjen.

    SvarSlett