fredag 25. mars 2011

gull og glitter


Vinteren 1987-1988...verdensspeiderleir i Australia, mellomlandinger i Singapore, på Hawaii og i Los Angeles. Endeløse timer ombord i diverse fly hvor man vekslet mellom å høre utvalgte svisker på flyselskapets egen kanal, eller slite batteriene på den splitternye og knallgule walkmanen man ble den lykkelige eier av i et anbefalt varehus i Singapore.
Venninnen hadde tatt med Paul Simons Graceland, selv kjøpte man den rett etter denne turen. Og hver gang Diamond on the soles of her shoes blir spilt hensettes man til ungdom, varmen i den autraslke bushen og smaken av fersk( men ikke særlig velsmakende kokos) i Honolulu.
Selv kommer man aldri til å ha diamantbelagte skosåler, men man kan alltids glitre litt likevel?
Et par høye hæler som har sett sine beste dager, en tube glitterlim, en boks paljetter og en stødig synål; og vips har man glitrende hæler.

1. Tørk av hælene, slik at de er rene og pene.
2. Stryk en smal stripe glitterlim på hælen. Begynn midt bak og jobb deg ut til hver side for jevnest resultat.
3. Plasser en og en paljett i limet. Bruk en synål til å sette dem på plass med slik at du ikke får glitterfingre.
4. Når hælene er fylt med paljetter lar du skoene tørke.
5. Gå på dans!

Passer fint for sko som har vært ute og vandret i og mellom brostein, og med dette ønsker Fruen dere en glitrende fin fredagskveld!

8 kommentarer:

  1. Har nok både paljetter og glitterlim i skuffer og skap...men har hittil ikke klart å bruke høyhælte sko såpass lenge at de trenger oppussing:-) God ide!
    Netty

    SvarSlett
  2. steike fine sko:) Har dilla på sko jeg, så det så:) Denne fremgangsmåten på pimping av sko er notert bak øret;)
    Klem Trine

    SvarSlett
  3. Jeg kan ikke gå med så høye hæler...Men jeg hadde knallgul walkman. God helg!

    SvarSlett
  4. Takk for tipset. Som nok ikke blir brukt...
    Men den speiderturen skulle jeg vært med på, men det ble litt for ukult å være speider for meg året før. Dessverre. Du fikk sikkert minner for livet.

    Hilsen ei som sleit ut to gule walkmaner i min bardoms bygd.

    SvarSlett
  5. Elisabeth: Helgen er satt av til sykurs, så det blir lite dans gitt.
    Osloskånskan: :)
    Netty: Du trenger ikke gå lenge emd dem, bare kil deg fast mellom to brosteiner så er hælen oppskrapt og klar for glitter.
    Trine: jeg også:) Gleder meg til det blir helt bart så jeg kan sette bort støvler og støvletter.
    Pia: Det kan læres!
    Camilla: Den turen var årsaken til at jeg holdt ut - en stor opplevelse å reise jorden rundt som 17-åring. Var sikker ganske oppesen etterpå...

    SvarSlett