onsdag 15. juni 2011

generasjonskløft

Man har ikke alltid samme referanser...Så da man her en dag oppdaget en liten jente i en veldig sjarmerende kjole, av den typen som mange av oss som vokste opp på syttitallet forbinder med små dukker i stoff og papir, sa mor med lett stemme;
Oj, se en Hollie Hobbie-kjole!
Hvorpå Queenie så lenge på kjolen, så på sin mor og ytret:
Hva, en hellig hobbit?

Ingen av oss er helt sikre på hvordan sistnevnte kategori bør se ut, men vi er relativt enige om at de nok ikke pilter omkring i quiltede kappekjoler og luftige sandaler over sine hårete tær.

5 kommentarer:

  1. Å, jeg hadde en Holly Hobbiekjole - dog uten kyse. Og viskelær og blyanter og det som var av spinoff på den tiden.

    SvarSlett
  2. Nå har jeg gått glipp av noe. Eller kanskje min mor gjemte unna Holly Hobbiekjoler?

    SvarSlett
  3. Gjett om jeg husker Hoolie Hobbie. Tror jeg sydde en litt Hollie inspirert kjole til min datter.

    SvarSlett
  4. Siri: Lucky U!
    HH: tenk happy hippie, med lapper og kyse og naturbarn?
    Åshild: jeg lurer på hvor alle de dukkene ble av? Å. forresten...har sett en del på diverse loppis.

    SvarSlett
  5. Fnis ;-) Hilsen Synline, som er for lat til å logge seg inn i dag

    SvarSlett