fredag 26. april 2013

innsats for en rose


Har du noen gang stått i avdelingen for glass&porselen på et loppemarked og fingret med en rund sak i glass, med hull i? De er visstnok ment som innsatser i vaser, for flott dandering av buketter.
Vel, her i huset er det så som så med dandering av flotte buketter...


Men det hindrer ikke Fruen i å kjøpe en og annen av disse innsatsene...
Og så står de der da, og samler litt støv på en hylle eller vansmekter i et kjøkkenskap.
Noen ganger gjør man et halvhjertet forsøk på å ha fargeblyanter i dem, og det er pent det, bevares vel. Men det er ikke så mye tegning&fargelegging her i huset for tiden.
Sminking derimot ser vi vil komme mer og mer.
Og når Fruen selv definitivt bør ta seg sammen og begynne med litt mer sminke, litt mer dekkende grunning, så endte vi med dette:

Sminkekoster i variabel størrelse plassert i den ene innsatsen. Så, nå gjør innsatsen en innsats for at Fruen forhåpentligvis vil se ut som en rose i skogen...


Jaja, vi får se hvordan det går...
Queenie har allerede startet parlamenteringen om mulig annektering.


4 kommentarer:

  1. Å, så smart! Jeg tror det fnnes en sånn i min mors skap et sted... Tror jeg må høre om jeg kan få et lite forskdd på arv;)

    SvarSlett
  2. Glimrende ide. Jeg vet også om en slik i barndomshjemmet mitt. Takk for inspirasjon.

    SvarSlett
  3. Mitt forhold til sminke beskrives her ved at jeg trodde det var ungenes malekoster du hadde stablet. Noe jeg forøvrig syntes var kjempelurt!

    SvarSlett
  4. Smart! Men jeg bruker stort sett bare én kost, så det hadde ikke sett like fint ut hos meg.

    SvarSlett