mandag 20. mai 2013

bunadtilvirkerens 17.mai

Du tror kanskje du skal få et billeddryss herfra til evigheten av prektig bunadkledd familie, komplett med hodeplagg og ytterplagg, vanter og det hele.
Og kanskje burde vi kjørt den løsningen?

Men gjorde vi det? Nei...






Det kom til et punkt hvor bunadtilvirkeren kjente at nei, nei, nei. I år orker jeg ikke være den som alltid mener og føler, gir råd og tips om hvor søljer og sjal skal sitte. 
Det skal sies at dette stort sett er kjempestas, og at det ikke oppleves som noen belastning til vanlig. Men det har vært en hektisk vår, og det er lite som tyder på at helgene fremover blir mindre hektiske.
Bunadtilvirkeren trumfet derfor gjennom følgende - vi drar til fjells. 
Så det gjorde vi. Og har hatt en helg med vekslende vær, pulverkaffe, spill og lave forventinger til korrekt fottøy. 

2 kommentarer:

  1. Jeg stakk til hytta jeg også... Og når temperaturen på 17. mai i Trøndelag steg til pluss 25 - ja, da var jeg glad jeg ikke hadde bunad på;)

    SvarSlett