onsdag 25. september 2013

bare blåbær?

Du kjenner kanskje følelsen;
midt i sofaen sitter ungen, ivrig opptatt av å fylle vaffelen med hjemmelaget blåbærsyltetøy. Når det ikke er plass til et bær til legges vaffelen dobbelt og det hele føres mot munnen som gaper lekkersultent. Og splætt, der ligger en stor kladas med syltetøy ujevnt fordelt nedover den pene kjolen i lamull som ble innkjøpt forrige uke. Eller genser om det er en gutt.
Og du har kanskje latt deg forlede til å si noen mindre velvalgte ord?

Spørsmålet er; hva sier du når det er du selv som lesser på med syltetøy og sekunder senere sitter der med bærsaft nedover fronten? Og ville det være greit om noen andre sa noe? For eksempel en av de søte små...
Hva Fruen sa? Hmmm. Vaskemaskina summer og går, og vi avventer resultatet av dagens ullvask før vi er helt ferdige med å mumle forbannelser.
Men åkkesom, en av fordelene med å være voksen og kjenne innstillingene på vaskemaskina er jo nettopp dette at man kan snike i køa og la sine egne fadeser skyve treningstøy og fotballstrømper inn i nattemørket.

8 kommentarer:

  1. Hehe. Her landet en god porsjon tomatsaus på min grå bukse i går, nettopp fordi jeg ikke gjorde som jeg selv beordret Barnet til å gjøre: lene meg over asjetten. Men i det Barnet ropte "Fy F...", i det det skjedde, fikk vi oss jammen noe annet å snakke om ja!

    SvarSlett
  2. Man får være glad så lenge denslags fadeser skjer hjemme -
    og ikke ute i større forsamlinger.
    Ellers er jo forkle en grei oppfinnelse ...
    Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Forkle er kjekt. Dessverre var det på vask allerede...

      Slett
  3. Svar
    1. Absolutt! Husets yngste er svært interessert i å lære vaskemaskinas finesser, men jeg stritter i mot. Det aner meg at hun kommer til å vaske et og et plagg.

      Slett
  4. Ungene fikk aldri skjenn da de sølte. Fordi jeg var (er) den aller verste sølekopp...

    SvarSlett