søndag 22. september 2013

Utgått på dato?


Okay. Det hender man sveiper innom en og annen blogg som klart og tydelig er myntet på de som er omtrent en generasjon yngre enn en selv. Og selv om man prøver å være raus og blid så blir man forvirret over at mye av dette slår så voldsomt an. Er det virkelig så gjevt å lese om oransjefargede ungpiker med løshår og diverse fillers & formers og hva de er istand til å shoppe? Er det dette dagens ungdom opplever som livet og lykken?


Det får så være at man kan bli litt oppgitt, og stirrer surt inn i speilet mens man leser om lykkelandet der alt er glatt og stramt og blankt. Og man skulle kanskje ønske at det var litt mer glitter og stas her også.
Men alt i alt, nei. Voksen damer ser ikke ut som glatte bær. Faktisk ikke. Det skal synes at vi har ledd og grått.


Det er helt greit å lese om trening og hudpleie, men ærlig talt...Hvor troverdig er det når en blodtrent tyveåring uten en valk med hele sitt hjerte anbefaler anti-shake tights eller behandling mot cellulitter?
Blir vi fristet? Tror dere det hjelper, eller at det øker treningsgleden? Eller tror dere, som meg, at det ville vært lettere å dra kortet hvis hun som anbefalte anti-skvalp faktisk hadde noen kilo for mye og visste hvordan det føles når buksa sklir ned under magen mens du tråkker innbitt på spinningsykkelen?


 Grått hår. Smilerynker. Andre rynker. Pigmentflekk på kinnet. Fregner all-over. Ikke veldig markert globallinje. Litt rødskjoldete. Ikke helt hvit i det hvite i øyet.
Sikkert ikke helt uvanlig for en dame på 40+?
 Når jeg skal saumfarer nettet etter tips for å gjøre noe med noen av ankepunktene over vil jeg gjerne ha tips fra noen som vet hva de snakker om. Tips fra et rips på noen&tjue som forebygger er helt uinteressant.  Jeg vil tipses av en som vet hvordan det føles å være et oppussingsobjekt.


5 kommentarer:

  1. Du, det der har jeg også tenkt på. Hva med litt glæm og bjuti i hverdagen for oss over 40 (og i mitt tilfelle, 50)??? Men neida, det finns ikke på nettet det. Må nok eldes MED verdighet, UTEN oppussing, like greit det... ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje vi trenger en voksen rosablogger? En som faktisk tør å teste, tør å vise seg i dagens outfit og byr litt på seg selv ( grusomt uttrykk forresten). Ikke at jeg føler meg kallet altså,men det hadde vært noe å følge det.

      Slett
  2. Ha, ha! Du skriv bra! Jauda, eg har au passera 40 (44 stolte år), og eg elskar å vere ute, og det synast... Jauda, eg smører meg med solfaktor!!! Me ærlig tala damer.. Viss me skal henge oss opp i dette hysteriet rundt å se ungdommlege ut; (jauda, eg snakkar ikkje om å gjere det beste ut av det ein har!!! Men eg har ei venninde som for eit par år sidan påstod at ho var glad for at det hadde vore så dårleg vêr i påska, for da slapp ho å skade huda... Herremin!!!), kva i svarte er det me lærer neste generasjon. Stakkars ungar! Eg hiv meg på damer og slår eit slag for levd liv!

    SvarSlett