torsdag 21. november 2013

fordi jeg fortjener det!

Da man var ung og jobbet i en forretning som tiltrakk seg en del turister fikk man naturlig nok et godt innblikk i hvordan tax free-ordningen fungerer. Og både vi bak disken og de på utsiden fikk om igjen og om igjen repetert at bøker ikke er momsbelagt.
Siden all kunnskap ( nesten ) på et eller annet tidspunkt viser seg å være nyttig, har dette ført til at jeg gjerne kjøper bøker fra utenlandske nettbokhandler. Her er det ingen lumske 200-kroners grenser eller andre feller å forholde seg til og enkelte bokhandler er til og med så omtenksomme at de sender ukentlige tips om bøker man kanskje liker. Trøsteshoppingen er kun et tastetrykk unna og kan lett vinkles mot spesialfelt innen faget, hobbier, mulige fremtidige kurs, potensielle feriemål eller andre høyverdige unnskyldninger for å fylle bokhyllene.


Perlebroderi! En hel bok, med idéer, tips og inspirasjon. 
Hvis det blir gruelig stille her de nærmeste dagene så er det fordi jeg sitter og teller perler og kroer meg av lykke.


Så mye fint! Det får så være at enkelte i den yngre garde ymtet noe om nerdebok.
Faglitteratur er da vel ikke nerdete?


 Ok, en liten miss her. Neste års almanakk fra Moleskine viste seg å være gedigen, med en A5-side til hver dag. Jeg er litt usikker på om 2014 blir så travel at dette er nødvendig. Før har jeg klart meg med en uke på halvparten av denne plassen…jaja. Jeg får jobbe intenst og målrettet med å fylle dagene.


Og så til slutt, my guilty pleasure - historiske romaner…Det er litt diffust hvor historisk korrekt Philippa Gregory egentlig er. Men hun kan definitivt mye mer om Tudortiden enn meg og det får holde.


Rart forresten, hvor mye enklere det er å plukke med en ekstra bok eller to når man sitter foran en skjerm enn i en butikk…

1 kommentar:

  1. Bøker er noko av det finaste eg veit og netthandel er supert(og dyrt...) Det er stadig ein skatt å finne, noko å lære og noko ein ikkje viste at ein treng!!

    SvarSlett