mandag 13. januar 2014

Bjjjjjjjefffff

Vi har hatt gode dager. Mildt og fint har det vært. Ikke snø som klabber seg fast i små poter eller is som stikker på unevnelige steder.  Beste vinteren på lenge spør du meg.
Ganske greit inne også, med saueskinn og greier. Bortsett fra i dag da…Grisekaldt, rett og slett.
En sånn dag der matmor burde vært hjemme og fyrt og fyrt slik at jeg bare kunne slappe av foran en egnet varmekilde.
Men nei da. Opp og av sted til svenneprøve i Tigerstaden. Etterlate lille meg i et tomt hus…Stengte dører og ingen myke senger tilgjengelig. 

Skrekk og gru, slikt blir det ikke kooooz av. Jammen bra det er andre mennesker her i huset, som ta ansvar! Som leser meg som en åpen kokebok og dekker mine behov.

Nå er alt perfekt. Den eneste utfordringen er å gå så i ett med saueskinnet at de glemmer å lempe meg inn i buret når det nærmer seg leggetid…Tror dere jeg klarer det eller?


Hot dog roasting by the open fire


7 kommentarer:

  1. Boffboff! (ja, det greier du!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det gikk, nesten…
      Bikkja ødelegger ikke noe når hun e rløs om nettene, det e rmer det at hun blir så aldeles overstrømmende henrykt når hun finner oss.

      Slett
  2. Mot salta, såre labber med snøballer anbefaler jeg en god potesalve uten vann (fx Neo sin) og paws sokker. De var så tynne at jeg klarte å gå med de uten å lage "silly walk" og merkelig oppførsel. Det har ikke skjedd før når jeg har sokker på beina sier mamma.

    Jobber med å få saueskinn, mamma sier at det holder med fire senger og tilgang til sofaen.

    Hilsen Wilma

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for godt tips!
      Vi pleier å klippe bort pels under labbene, da får ikke snøen feste…De sokkene vi har gir lav fart og vaggende gange med høye kneløft. Ikke populært…

      Og angående saueskinn - vi trodde jo at det skulle holde henne unna myke senger. Særlig. Ingen ting slår myke senger. Men hvis jeg setter meg i kurva hennes, på saueskinnet, da er det plutselig livet om å gjøre å få klemt seg ned ved siden av.

      Slett
    2. På cockerens vegne; ho har hundesenger godt spredt rundt i huset, inkl under varmepumpa som er en favoritt når ho kommer blaut inn fra tur. Ho får lov å ligge i sofaen når ho ikke er klissblaut, mens våre senger ikke er tillatt. Dvs ho snorker sammen med oss på ferie, men ikke i hverdagene.

      Terrierpels er nok enklere mhp. snøballer enn spanielpels. Her er det ikke bare under labbene det fester seg under riktige forhold, men oppover beina også. Vi klipper, men det er ikke alltid så enkelt å komme godt nok til. Har fått tips om at "vakkertass" som er en slags spraybalsam også kan hjelpe. Noen bruker til og med formfett...

      Slett
  3. For en deilig liten koseklump av ei bikkje!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hun er slettes ikke verst ( som vi sier i dalstrøka innafor)

      Slett