torsdag 20. mars 2014

Åh ja, den dagen ja


Hva gjør deg lykkelig? Hva er på din liste over hva som gjør deg glad, lykkelig, harmonisk og får the warm & fuzzy feeling?
Nei, nei. Du trenger ikke dele det her, men tenk på det; hva gjør deg lykkelig? Og når du har kommet på noe som gjør deg lykkelig; tenk på dette - hvor ofte gjør du noe selv for å oppleve dette?

Noen blir lykkelige av å gi andre komplimenter, ros og likes. Noen blir lykkelige av å beine Birken. Noen blir lykkelige av å være med familie og venner. Noen blir lykkelige av å lage god mat, eller spise god mat. Noen blir lykkelige av å delta i debatter.
Noen trives aldeles glimrende i eget selskap mens andre trenger mennesker rundt seg for å blomstre.

I dag, på det som tydeligvis er den offisielle lykkedagen har jeg en oppfordring til dere:
Ikke bruk så mye energi på å tenke på hva andre blir lykkelige av. Fokuser heller, innen rimelighetens, nestekjærlighetens og allmenndannelsens grenser, på din egen lykke.

Og om du også misset hele eller det meste av lykkedagen - ta den på etterskudd. Det går sikkert helt fint. 






3 kommentarer:

  1. Oppdaga akkurat lykkedagen, godt jeg har hatt en bra dag, uten å vite hva som foregikk! Men etter middag på fint sted, god drikke og latter, er lykkehormonene på topp! For ikke å snakke om at jeg strikket ferdig en sokk igår! Nå har jeg strikket to par på bare noen uker, og avanserer kjapt til mønsterstrikk!

    SvarSlett
  2. Oppdaget lykkedagen 10 min for sent tydeligvis!
    Jaja, men på tirsdag - da er det vaffeldagen og den skal ikke glemmes!

    SvarSlett
  3. Lykkedagen kom litt brått på meg ja. Men vaffeldagen, den er krysset av i kalenderen :-)

    SvarSlett