lørdag 3. januar 2015

stigende måne, dalende stjerne, del 1

Etter en avslappende ferie ser det ut til at sjef og kunder forventer bånn gass fra det øyeblikket du er tilbake på jobb. 
Fullmånen 4.januar ( + - fire dager ) vil føre til deadline for fullførelsen av et større prosjekt. Alt virker litt ekstra vanskelig rundt dette prosjektet og det vil ta all din styrke og konsentrasjon å få dette prosjektet til å gå på skinner. Uranus, din styrende planet, vil yppe seg så hold utkikk etter slurv og unøyaktigheter. Pluto er også i en eller annen vinkel, noe som tyder på en politisk situasjon på kontoret hvor en konkurrent ( som holder sin identitet skjult) håper du ikke klarer å lose prosjektet i havn. Vel, det kan du og det gjør du!
Hold deg så frisk og sterk som mulig ettersom fullmånen 4.januar vil slite deg ut. Du vil helt klart trenge ekstra hvile og med så mye følelsesmessig uro rundt deg er det lett å se at du vil være trøtt helt inn til beinmargen når helgen kommer.
Resten av måneden er silkeglatt. I en periode vil du ha både vakre-meg Venus og energiske Mars på din side. Dermed vil du ha sjarm og magnetisme kombinert med den helt rette mengden av -kan-fikse-holdning som sjarmerer alle på din vei. Og som om ikke det er nok, din årlige bursdagsnymåne, 20.januar, lar deg ta flere skritt nærmere et mål som er nær ditt hjerte.
Denne nymånen  er simpelthen guddommelig, som et gavesertifikat som lar deg bruke energien akkurat slik du selv vil..Hva vil du skal skje rundt neste sving, kjære vannmann? Hvis telefonen skulle ringe...hvem skulle det vært og hva skulle denne personen si til deg?
Med all denne astrologiske støtte kan rett og slett ikke utsiktene være lysere. Ja, vær spesielt våken 13.januar når Venus og Uranus spiller på lag og skaper en enestående romantisk dag. Når det kommer til kjærlighet er det få som e ristand til å motstå deg. Og om du må reise på denne dagen og om det skulle hende at du e rpå ferie - 23.januar glitrer!
To andre dager skal nevnes, 14. og 27.januar. Da vil Mercury, planeten for tanker og kommunikasjon samarbeide strålende med Uranus og gjøre deg både veltalende og overbevisende. Bruk disse dagene til et intervju eller en presentasjon - du vil finne alle de riktig ordene og imponere alle rundt deg. 

Mercury vi være på retur fra 21.januar til 11.februar, noe som innebærer at du vil måtte forholde deg til forsinkelser, endringer i planer og motstridende beskjeder men dette ser det ut til at du på sikt vil dra nytte av. Ikke kjemp mot dette, men la deg føre med strømmen. 
Alt i alt, januar vil være en spesiell måned for deg - proppfull av muligheter og med all mulig grunn for å forvente bare lykkelige dager.

Du har sikkert gjort det du også? Lest horoskop og ønsket at alt det fine skal skje med akkurat deg, at du skal være den utvalgte av de millioner med samme stjernetegn som deg?
I år skal jeg ta for meg noen slike horoskop, jeg skal lage et prektig sammendrag i begynnelsen av måneden og så skal jeg oppsummere i slutten av måneden. Jeg skal se hva som har skjedd på de nevnte datoene og være nøktern med høflig engasjert i muligheten for at noe stemmer.
Denne måneden har jeg brukt AstrologyZone sin kortversjon av vannmannens horoskop for januar 2015. Hvis dette viser seg å stemme sånn noenlunde kommer jeg sikkert til å være trofast mot denne amerikanske damen. Hvis jeg ikke liker forslaget hennes, eller det viser seg at treffsikkerheten er under to prosent får jeg saumfare nettet etter andre horoskop. I den anledning er dere hjertelig velkommen til å gi meg tips om troverdige nettsider på norsk, svensk, dansk eller engelsk. I så viktige saker tar jeg ikke sjansen på google translate.

PS. Jeg velger å bruke kategorien hjelp i hverdagen ettersom det sikkert er flere der ute som nok vil synes dette er en særdeles informativ og hjelpsom spalte!

4 kommentarer:

  1. Takker og bukker! Her er det bare å lene seg tilbake og motta skjebnen som venter meg:) Som jomfru er det lenge og vente. men kanskje det er noen interaksjoner mellom de ulike stjernetegn?!

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg skal gjøre som best jeg kan - men det blir nok hovedfokus på vannmannen siden jeg da kan basere vurderingene på eget liv:-)

      Slett
  2. Dette horoskopet stoler jeg 100% på. Det eneste som jeg anser som riktig. :)
    https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1779319_963042290383449_5387415374946024868_n.jpg?oh=ee29495e5c59a33cec09a0741b7fe85f&oe=5525F5E5&__gda__=1429932460_5a82b9cb0dd4d35c5d3674b92538fb8f (Det er link til et bilde. Kopier inn i nettleseren din.)

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, strålende! jeg ser ikke bort fra at jeg ender med dette horoskopet etter noen måneder!

      Slett