onsdag 12. august 2015

kreativ sommeruke, august



 
 
I dag skulle vi gjøre ferdig krakkene med flettet sete og farge garn. Men så var det de som allerede hadde flettet krakk...hva skulle de finne på? Julegavekrakk, nei takk. Strikke ekstra lang slange, njaaa. Lage strikkemaskin og strikke på den , JA!

 

Så noen filte, spikret og strikket på maskin mens andre flettet sjøgress og strikket for hånd. Men alle har farget garn.
 



 
Jeg kunne skrevet mer, fortalt mer om hva vi gjør og hvor hyggelig, spennende og selvsagt også utfordrende det er. Men jeg er ingen pedagog, jeg er ikke vant til å være barnevennlig 8-16 for deretter å reise hjem og være ungdomsvennlig fra 16.30 til en av oss besvimer ( vanligvis mor som skal tidlig opp). Jeg har rett og slett brukt opp dagens ordkvote.
 
God natt!
 

 

4 kommentarer:

  1. kul strikke maksin! Imponerende arbeid dere får til!! At man blir både sliten og ordknapp etter en slik dag er helt forståelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant de strikkemaskinene er stilige!

      Slett
  2. Hei;er på jakt etter noen som kan flette en krakk, eventuelt hvor kan man lære det? Krakken jeg har er flettet, men tauet er gått i oppløsning. Hvor holder du til i Norge? Mvh Solvår i Trondheim tlf 913 61 768

    SvarSlett
  3. Hei;er på jakt etter noen som kan flette en krakk, eventuelt hvor kan man lære det? Krakken jeg har er flettet, men tauet er gått i oppløsning. Hvor holder du til i Norge? Mvh Solvår i Trondheim tlf 913 61 768

    SvarSlett