tirsdag 1. november 2016

De aller viktigste


Jeg har siste finpuss på materialpakkene til kurset 
  Brodere bunad, ullbroderi. som jeg skal ha på RaulandsAkademiet denne helgen.








Vanligvis når jeg holder bunadkurs kommer deltakerne med hver sin materialpakke og så får de hjelp til det de skal ha hjelp til. Her er det annerledes, her skal jeg lage et vettugt opplegg hvor de påmeldte får prøvd seg på de aller viktigste stingene innen ullbroderi. De skal få råd og tips om støttesting og hjelpesting og kaffepauser og annet jeg synes er viktig for
A: Et godt resultat
og
B: En god opplevelse av å trives med og mestre et håndverk

Som dere ser av bildene skal vi gå gjennom ulike varianter av grunnsøm og kjedesting. Resten av stingene og de andre modellene får dere se etterhvert.

Jeg gleder meg. Men jeg er litt spent også, og litt stresset for at jeg kanskje ikke har nok jobb til damene ( jeg har fått navnelista og kan derfor si damene siden det bare er kvinnelige påmeldte).


PS. Hva som er de aller viktigste stingene avhenger av øynene som ser og hendene som syr. Her er det mitt utvalg, og sting som dukker opp på minst tre ulike bunader/ draktområder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar