onsdag 7. desember 2016

Juleverksted


Mens ungene gikk på barneskolen hadde jeg juleverksted for klassene deres. Hele gjengen kom hit en dag, de sydde og perlet eller gjorde noe annet jeg hadde stelt i stand til. Det var litt planlegging på forhånd, litt armer og bein underveis og litt opprydning etterpå. Og ikke minst - veldig hyggelig.




Jeg gjorde det enkelt, klippet opp og gjorde klart på forhånd og hjalp til med treing av nåler.
Alt skal ikke være tjolahopp og lek og moro, men det er viktig å få inn gleden ved mestring. Og om du blir sittende i tre minutter og slite med en gjenstridig nål er det det du husker best fra en ellers hyggelig dag.  Det er det fine med sånne dager, fokus kan være på hygge og kreativitet og så kan fagplan og delmål vente til en annen dag.




Og du, om du har lyst til å samle en liten flokk og lage noe til jul - gjør det. Litt hobbyfilt, perler. tråd og gode nåler. Sånn jeg tror alle har liggende ( jeg har en følelse av at det ikke stemmer). 


1 kommentar:

  1. Så kult :) JEg skal ha litt mini juleverksted med mine fire fine i løpet av førjulstiden. Kanskje det er dette jeg skal gjøre :) Ble jo veldig fint da <3

    SvarSlett