fredag 5. mai 2017

dagens gulrot




Midt i all gleden over blanke silketråder skal vi ikke kimse av lykken over å ha fått kloa i et hyggelig parti lin broderigarn.

Da jeg i min grønne ungdom gikk på sømlinje hendte det jeg slang innom Husfliden og kjøpte en dukke eller to med dette garnet, og også senere har jeg kjøpt litt når jeg har kommet over dette svenske garnet. Nå er det ikke lenger slik at jeg stadig snubler over lin broderigarn, og jeg har lett  ganske lenge etter en forhandler. 
Til slutt endte jeg på det svenske motsykket til Finn.no, tradera.com, og der var det litt av hvert å finne. Noen selger bare til svensker, men det finnes også mange som sender til Norge. 
Det er en fin måte å prøve ut garn på, men vanskeligere å få komplettert hvis du mangler farger. 
Pluss og minus altså, men anbefales hvis du er mest ute etter å oppleve broderiglede og ikke er bundet av fastsatte farger.

Inntil videre ligger garnet strategisk plassert i synsfeltet fra symaskina. 
Jeg kan bare løfte blikket og la det hvile på blankt lingarn i flotte farger som frister til fritt broderi.

Nå gjenstår bare å finne det perfekte prosjektet. 
Jeg gleder meg.

PS.
Jeg ser at broderigarn i lin blant annet fås kjøpt hos Hemsløjden i Skåne, som har nettbutikk.
De har ganske mye annet fint også:) Så, som vanlig - husk tollgrenser...


3 kommentarer:

  1. Det garnet der er helt nydelig og vet om en butikk i Mora i sverige som selger det. Kjopte med meg noen bare i ren lykke jeg og��

    SvarSlett
  2. Det garnet der er helt nydelig og vet om en butikk i Mora i sverige som selger det. Kjopte med meg noen bare i ren lykke jeg og��

    SvarSlett
  3. Hei! Fantastisk blogg :) Takk!

    Jeg lurer på om du kan lage et innlegg om grunnsøm? Jeg broderer min første bunad (Norddal, sunnmøre) men skjønner meg ikke på grunnsaumen.. Ull på ull. Ellers er jeg stolt over å nesten ha fullført bunadsbroderiene på noen måneder :)

    SvarSlett