torsdag 4. mai 2017

Kom mai du skjønne ville


Jeg har byttet om på arbeidsrutinene. 
Vanligvis starter jeg dagen med en broderiøkt, men nå har jeg en ganske grei liste over hva jeg skal gjøre hver dag denne og neste uke. Når jeg er ferdig med dagens fastsatte oppgave kan jeg brodere resten av dagen. Det fungerer aldeles glimrende for en kort periode og særlig nå som jeg har lite tidspress på broderier og desto mer etterspørsel om omsøm.


Forøvrig har vi en russ i hus. Det går fint, selv om ikke alle sover like godt som den lille lystige når den håpefulle er ute på tokt. Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å sove mye bedre etter 17.mai, men det kan det jo være flere årsaker til.



3 kommentarer:

  1. Vi har også russ i huset. Det er nr 2, det er muleg det er grunnen, men eg er rolagare denne gongen(iallfall enno) Kanskje fordi han til no har vore på 2 festar, som har vore heime hos nokon, der dei er i fin form dagen derpå. Kanskje fordi han til no har legt meir vekt på skulearbeid enn på russetid? Kanskje det har litt å seie at han til no har brukt 70 kr på rsseutstyr og igrunnen syns det er mykje tøv der ute(men pengane flyg, altså, berre på andre, meir viktige ting, som konsertar og festivalar og slikt) Uansett er slike overgangar slitsomme for mor! (fedre søv betre, allflall her i huset)
    God feiring vidare!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan natulegvis hende eg blir lurt også, men det held eg som heilt urimeleg!

      Slett
    2. Vi har også en ganske rolig russ, men som du sier, det er overgangene...Han er litt mer på farten enn jeg er vant til, men samtidig ikke mer enn at jeg synes det er fint. Jeg har osgå tenkt at jeg kanskje lar meg lure, men nei, det skjer ikke:)
      Og ja, det kan virke som om fedre har bedre sovehjerte.

      Slett