tirsdag 27. juni 2017

Blanke bånd








 Jeg har brodert en smekkebunad fra Vest-Telemark, med kunstsilkebånd på stakk og forkle. På plansjen som fulgte med var det vist flere fine fargekombinasjoner, og siden jeg var litt usikker på hvordan jeg skulle løse dette gikk jeg for følgende variant:
Annenhver blomst i klar og dyp rød, og så varierte jeg fargesammensetningen på alle rapportene. Det  eneste som er helt konstant er de blå på siden av rød blomst og alle konturstingene er i samme farge.

Slike oppdrag tar tid, det er utfordrende å jobbe med denne stoffkvaliteten som drar seg og ikke er like samarbeidsvillig som ull. Jeg har slitt med motivasjonen underveis og kuttet litt ned på den daglige dosen brodering. Men ettersom arbeidet begynte å nærme seg ferdig begynte det samtidig  å bli morsommere. Og nå kunne jeg nesten tenke meg å brodere en til.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar